بسیاری از دانش‌آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس آموزگار، تجربه‌های ناموفق، فشارهای والدین، تمرین کم و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی از این درس فراری شده و از خود مقاومت نشان می‌دهند که گاهی ساده‌ترین اعمال ریاضی را هم نمی‌توانند انجام دهند.

به گفت‌وگو با دو تن از دبیران درس ریاضی نشسته و نظرات آنان را پیرامون استفاده از معلم متخصص درس ریاضی در مقطع ابتدایی جویا شدیم.

محمد مدرس دوره دوم متوسطه درس ریاضی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه نخستین تجربیات درک ریاضی از دوران کودکی آغاز می‌شود، اظهار کرد: به‌دلیل ارتباط با محیط اطراف، کودکان می‌توانند استدلال کرده و حین انجام بازی الگوهای ساده را ببینند و در مورد عملکردشان حدس‌هایی بزنند.

وی افزود: بنابراین اگر معلم متخصص درس ریاضی در دوره ابتدایی، این درس را آموزش دهد بهتر می‌تواند تشخیص دهد که دانش‌آموز چه مسئله‌ای را استدلال می‌کند و از طرفی نیاز به بارور شدن تجربیات استدلالی دوران کودکی توسط معلم متخصص احساس می‌شود.

این کارشناس ارشد آموزش ریاضی با اشاره به اینکه ریاضیات قدرت تفکر و استدلال فرد را افزایش می‌دهد، یادآور شد: اگر از معلم متخصص این درس در مقطع ابتدایی استفاده شود، نظارت و هدایت بیشتری در راستای تقویت مهارت‌هایی مانند حل مسئله و منطق در دانش‌آموز صورت گرفته و دانش‌آموز در دیگر مقاطع تحصیلی، ریاضی‌زده نخواهد شد.

این مدرس ریاضی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته در امر آموزش از معلم متخصص استفاده می‌شود و نتایج سودمندی در این حوزه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های دانشگاه فرهنگیان در زمینه تدریس درس ریاضی کفایت نمی‌کند، ادامه داد: معلم ابتدایی باید دارای دانش ریاضی بالایی باشد و شهود دانش‌آموز را افزایش دهد، چرا که حل مسئله منوط به درس ریاضی نبوده و کودک باید بتواند به کمک استدلال خود در آینده از عهده حل مشکلات زندگی برآید.

این مدرس دوره دوم متوسطه درس ریاضی خاطرنشان کرد: بسیاری از دبیران درس ریاضی موافق استفاده از معلم متخصص درس ریاضی در مقطع ابتدایی هستند، زیرا بسیاری از قسمت‌های درس ریاضی، دانش شناخت دنیای پیرامون بوده و فرد متخصص آموزش‌گر ریاضی می‌تواند این دانش را در دانش‌آموز تقویت کند.

علی دیگر مدرس درس ریاضی در مقاطع اول و دوم متوسطه با بیان اینکه معلم متخصص می‌تواند تشخیص دهد که هر دانش‌آموز با هر شرایطی می‌تواند چه چیزهایی را در حوزه درس ریاضی متوجه شود و چه مطالبی برایش معنا و مفهوم ندارد، اظهار کرد: هرچه معلم متخصص‌تر باشد بهتر می‌تواند اهداف آموزشی را پیاده کند.

این مدرس درس ریاضی با تاکید بر اینکه فرد متخصص رشته ریاضی در آموزش موفق‌تر است، افزود: چرا که این فرد واحدهای بیشتری درباره روانشناسی، انتقال مطلب و انتظارات از دانش‌آموز را گذرانده است.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : ریاضی ,متخصص ,معلم ,دانش‌آموز ,اینکه ,می‌تواند ,معلم متخصص ,مقطع ابتدایی ,بیان اینکه ,می‌تواند تشخیص ,بهتر می‌تواند
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی لابومدیکال فرزند آسمان سامانه پیامک صوتی shujidaohangye بیمه - بیمه عمر - بیمه عمر پاسارگاد - نماینده بیمه - جذب نماینده بیمه طراحی سایت فروشگاه فايل هاي علمي 25 دانلود تحقیق Ryan